Sommar

Det finns ju många anledningar att längta till sommaren. Ingen skola, sova länge, varmt och soligt, sena kvällar, vänner och bara ha kul(förutom om man inte ska jobba emellanåt).
Jag längtar otroligt mycket, och väldigt mycket pågrund av att jag måste få avsluta allt och ta en paus och sen få börja om från början. Och tills i sommar så ska jag förhoppningsvis ha tagit mitt körkort och då är planen att roadtrippa med mina babes.  
 
Men det är inte den största anledningen till att jag längtar otroligt mycket.
Det är nämligen så att vi har bestämt oss att skaffa en till hund.
I slutet av förra sommaren så förlorade vi vår helt underbara hund Elsa och saknaden efter henne är enorm. Det kommer att kännas tungt att åka till ställen som jag vet var hennes favoritplatser.
Trots saknaden efter Elsa så har vi att bestämt oss för att skaffa en liten valp lagom till sommarlovet. En annan hund kommer aldrig att kunna ersätta Elsa, men det betyder inte att vi kommer att älska den nya hunden mindre för det.
Så snart så är det dax att börja titta efter en till liten plutt och sen så kommer det att vara timmar av träning för att den ska bli rumsren och sen lära sig en massa saker. Men jag ser ändå fram emot det väldigt mycket.
 
 
En bild på finaste Elsa 
 
 
 
Vardag | |
Upp