Såhär på sommaren...

I mitt förra inlägg så skrev jag att jag hatar sommaren men några fördelar finns det ju. En är att om man är en som älskar att läsa precis som jag så finns det ju faktiskt tid för det nu. Eftersom att jag inte gör speciellt mycket så blir det mycket läsande, jag ligger ju faktiskt inte hela sommaren och stirrar upp i taket.

Just nu så läser jag Throne of Glass-serien t.ex. Ingen sommarläsning direkt men jag älskar den serien. När vill man inte läsa om en kvinnlig seriemördare liksom? Som spöar männen hon älskar? Skämt dock, för det är inte vad serien handlar om. Vet inte riktigt vad jag kan säga att den handlar om förutom att det faktiskt är en kvinnlig mördare som tävlar för att bli kungen "campion" och sen så får man reda på mer och mer om henne genom seriens gång. Det är det jag tycker om med denna serie. Läsaren får lära känna karaktären precis som man får göra med en vän. Du vet ingenting om din vän från början men senare så lär du känna din väns bra och dåliga sidor och händelser. Och precis så är det i denna serie, trots att jag är inne på den tredje boken i serien så är det fortfarande saker som man inte vet om henne.

 

 

Sedan så har jag ju dock aldrig riktigt varit ett fan utav deckare men nu det senaste året så har jag faktiskt börjat gilla en del och faktiskt löst några. Jag är inte så mycket för dom "blodiga" deckarna(eller det vet jag faktiskt inte pga att jag aldrig läst någon) jag är mer för de lite mysigare deckarna, där man får läsa om huvudpersonernas liv på sidan om morden och allt som händer. En utav deckarserierna som jag tycker om just nu(den enda som jag faktiskt har läst hehe) är Sandhamnsserien.

 

Tips, Vardag | |
Upp